Thursday, May 11, 2017

NOTA 09

Kata Allah SWT:

                                       Sumber: Google

NOTA 08

Rasulullah saw bersabda:

"Ingatlah, dalam tubuh manusia terdapat segumpal darah. Ketika ia baik, maka baiklah seluruh bahagian tubuh. Manakala ia rosak, maka rosaklah seluruh bahagian tubuh. Ingatlah, segumpal darah itu adalah hati".

Sumber: Google

Wednesday, May 10, 2017

NOTA 07

Maka, nikmat Allah swt yang mana boleh aku dustakan?

Saturday, April 15, 2017

NOTA 06

"If I study well, I will able to make a better world for those who are less fortunate"
Oh Allah, please ease my journey..
Please makes me stand for what I'm intend to..
May your Jannah be my reward.. Ameen..



Thursday, April 6, 2017

NOTA 05

Ya Allah,

Jadikanlah kami hamba Mu yang sentiasa bersyukur dengan nikmat Mu

Jadikanlah kami hamba Mu yang sentiasa redha dengan ketentuan Mu

Jauhilah diri kami dari sifat-sifat mazmumah

Jadikanlah kami hamba Mu yang mencintai Mu dan Rasul Mu melebihi kami mencintai diri kami dan kehidupan dunia

Jadikanlah kami orang-orang yang beruntung di dunia dan akhirat

Dan matikanlah kami dalam kalimah Lailahailallah..

Amiin Ya Rabbal A'lamin..

Wednesday, April 5, 2017

Iman

Kadang ada naik, kadang ada turun
Iman itu pendinding insan
Tanpa iman, insan boleh hilang pedoman
Bila tiada pedoman, insan bisa jadi seperti haiwan.

Hati

Hati itu sifatnya mudah berbolak-balik
Kadang ia tenang
Kadang ia gundah gulana
Namun nakhodanya adalah akal
Tanpa akal, boleh jadi ikutkan saja hati
Kata orang, ikutkan hati, boleh mati
Kalau tidak mahu mati, jagalah hati dengan akal.

NOTA 04

Sampai sekarang aku pelik, macam mana yang gegurl ni lukis kening eh?
Elok je lukis kening tu.
Kening aku juga elok je nampak tipis sampaikan orang tanya samada aku ada cukur kening.
Jangan kata cukur, lukis kening pun aku tak pandai.
Jadi kerja pula dah cukur kening, nak kena lukis balik kening tu.
Ini pun spesis pelik.
Dia nak ke tak kening dia tu?
Kelakar kan?

Thursday, May 11, 2017

NOTA 09

Kata Allah SWT:

                                       Sumber: Google

NOTA 08

Rasulullah saw bersabda:

"Ingatlah, dalam tubuh manusia terdapat segumpal darah. Ketika ia baik, maka baiklah seluruh bahagian tubuh. Manakala ia rosak, maka rosaklah seluruh bahagian tubuh. Ingatlah, segumpal darah itu adalah hati".

Sumber: Google

Wednesday, May 10, 2017

NOTA 07

Maka, nikmat Allah swt yang mana boleh aku dustakan?

Saturday, April 15, 2017

NOTA 06

"If I study well, I will able to make a better world for those who are less fortunate"
Oh Allah, please ease my journey..
Please makes me stand for what I'm intend to..
May your Jannah be my reward.. Ameen..



Thursday, April 6, 2017

NOTA 05

Ya Allah,

Jadikanlah kami hamba Mu yang sentiasa bersyukur dengan nikmat Mu

Jadikanlah kami hamba Mu yang sentiasa redha dengan ketentuan Mu

Jauhilah diri kami dari sifat-sifat mazmumah

Jadikanlah kami hamba Mu yang mencintai Mu dan Rasul Mu melebihi kami mencintai diri kami dan kehidupan dunia

Jadikanlah kami orang-orang yang beruntung di dunia dan akhirat

Dan matikanlah kami dalam kalimah Lailahailallah..

Amiin Ya Rabbal A'lamin..

Wednesday, April 5, 2017

Iman

Kadang ada naik, kadang ada turun
Iman itu pendinding insan
Tanpa iman, insan boleh hilang pedoman
Bila tiada pedoman, insan bisa jadi seperti haiwan.

Hati

Hati itu sifatnya mudah berbolak-balik
Kadang ia tenang
Kadang ia gundah gulana
Namun nakhodanya adalah akal
Tanpa akal, boleh jadi ikutkan saja hati
Kata orang, ikutkan hati, boleh mati
Kalau tidak mahu mati, jagalah hati dengan akal.

NOTA 04

Sampai sekarang aku pelik, macam mana yang gegurl ni lukis kening eh?
Elok je lukis kening tu.
Kening aku juga elok je nampak tipis sampaikan orang tanya samada aku ada cukur kening.
Jangan kata cukur, lukis kening pun aku tak pandai.
Jadi kerja pula dah cukur kening, nak kena lukis balik kening tu.
Ini pun spesis pelik.
Dia nak ke tak kening dia tu?
Kelakar kan?

Snag a button