Friday, March 11, 2011

Hati Busuk

Aku pun tak tahu nak kata apa..Kenapalah perlu ada manusia yang berhati busuk.. Tak boleh tengok kebahagiaan orang lain..Perlu ke musnahkan kebahagiaan keluarga orang lain.. Perlu ke kucar-kacirkan setiap anggota keluarga aku.. Aku pun tak fahamlah dengan manusia sekarang..

Aku lebih-lebih tak faham kenapa perlu berdengki dengan aku.Nak kata aku pandai, belajar setakat universiti kat dalam Malaysia saja. Belajar pun pointer tak la sampai 4.00.Kalau aku ni pandai, dah lama belajar kat Oxford ke Harvard ke. Ni belajar pun buat pinjaman dengan PTPTN je mampu. Tu pun nanti kena bayar balik.Tak macam anak dia, boleh sambung universiti di overseas tajaan JPA, ada yang belajar di UTP lagi kot. Hai, manusia2....

Nak kata aku cantik giler, jauh panggang dari api. Manis tu ada la.Ehem. Kalau aku cantik dah lama jadi model tak pun jadi Miss World. Anak dia lagi cun kot. Peliklah. Aku tak ganggu pun hidup dia. Kenapa aku yang perlu jadi mangsa keadaan. Arggghhh!! Bukan aku yang sakitkan hati dia. Aku tidak bersalah. Aku pun nak belajar jugak. Dah la pandai biasa2 jek. Bukannya pelajar terbaik kat Malaysia ni, peringkat negeri dan daerah pun xde gak. Peringkat kampung lagi le takde. Haihhh... Kenapa ganggu aku ek.. Ish3..

Bukan ape.. Aku ada kehidupan aku sendiri.. Aku pun nak berjasa dengan keluarga aku.. Tolonglah jangan ganggu aku dan keluarga aku lagi.. Cukuplah dengan apa yang engkau dah buat sekarang.. Apa lagi yang engkau mahukan.. Pergilah, jangan ganggu kami sekeluarga.. Cukup-cukuplah dengan apa yang engkau dah buat dengan keluarga kami.. Bertaubatlah.. Semoga Allah swt bukakan pintu hati anda untuk bertaubat.. Amiin..

No comments:

Post a Comment

Friday, March 11, 2011

Hati Busuk

Aku pun tak tahu nak kata apa..Kenapalah perlu ada manusia yang berhati busuk.. Tak boleh tengok kebahagiaan orang lain..Perlu ke musnahkan kebahagiaan keluarga orang lain.. Perlu ke kucar-kacirkan setiap anggota keluarga aku.. Aku pun tak fahamlah dengan manusia sekarang..

Aku lebih-lebih tak faham kenapa perlu berdengki dengan aku.Nak kata aku pandai, belajar setakat universiti kat dalam Malaysia saja. Belajar pun pointer tak la sampai 4.00.Kalau aku ni pandai, dah lama belajar kat Oxford ke Harvard ke. Ni belajar pun buat pinjaman dengan PTPTN je mampu. Tu pun nanti kena bayar balik.Tak macam anak dia, boleh sambung universiti di overseas tajaan JPA, ada yang belajar di UTP lagi kot. Hai, manusia2....

Nak kata aku cantik giler, jauh panggang dari api. Manis tu ada la.Ehem. Kalau aku cantik dah lama jadi model tak pun jadi Miss World. Anak dia lagi cun kot. Peliklah. Aku tak ganggu pun hidup dia. Kenapa aku yang perlu jadi mangsa keadaan. Arggghhh!! Bukan aku yang sakitkan hati dia. Aku tidak bersalah. Aku pun nak belajar jugak. Dah la pandai biasa2 jek. Bukannya pelajar terbaik kat Malaysia ni, peringkat negeri dan daerah pun xde gak. Peringkat kampung lagi le takde. Haihhh... Kenapa ganggu aku ek.. Ish3..

Bukan ape.. Aku ada kehidupan aku sendiri.. Aku pun nak berjasa dengan keluarga aku.. Tolonglah jangan ganggu aku dan keluarga aku lagi.. Cukuplah dengan apa yang engkau dah buat sekarang.. Apa lagi yang engkau mahukan.. Pergilah, jangan ganggu kami sekeluarga.. Cukup-cukuplah dengan apa yang engkau dah buat dengan keluarga kami.. Bertaubatlah.. Semoga Allah swt bukakan pintu hati anda untuk bertaubat.. Amiin..

No comments:

Post a Comment

Snag a button