Monday, June 27, 2011

30 Tentang Wanita

Dulu aku suka copy nasihat2 daripada internet untuk dijadikan bahan bacaan tatkala buhsan. Yang ni aku tak ingat nak copy URL page yg aku ambik tapi rasanya da berlambak pun senarai 30 Tentang Wanita ni kalau searcg kat Google. Ok la, daripada berhabuk2 dalam external disc aku tuh, ape kate aku share gak kat sini.... Yang mana dah tau tu duk diam2 taw. Ehem. Ni untuk yang belum tahu lagi..Kat tepi tuhh aku bagi komen aku tentang pendapat aku kat fakta tu.Ehehehehe..

30 TENTANG WANITA




1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya. (Betul)

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf. (Betul)

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan). (Betul)

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain. (Betul)

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!! (Err...xmo komen, malu2)

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian. (Tak jugak...Kalo aku lah org puji xbertempat aku jadi naik menyampah ade la..tapi kalo puji betul i senyum lebar jek. Ehem.)

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja. (Betul)

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan. (Betul2)

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka. (Err..kadang2 ada betulnya..)

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna. (Sape yg suke org kate die tu xbergune??-,.-)

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita. (Ikut situasi.)

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut. (Hahahaha...betul kot-,.-)

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan. (Depends kepada jenis perwatakan girl la. Kalo aku, org senyum tuh bese r xde makne ape pon unless dari someone special. Ehem)

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam. (Ada baiknye macam ni untuk kenal hati pewot, jantung, limpa bla bla bla...)

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu. (Yup, tapi kalo aku xlayan langsung sebab takut orang tu mengharap dan aku mmg xbrapa pandai dan xsuka nak bagi alasan untuk tolak hati org takot depa sakit ati..takut sgt-,.-)

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya. (Betol2 *macam Upin Ipin)

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri! (Yup, baik tanya direct)

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal. (Hehehehe..Malu2 =”>)

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta. (Hahaha..xjuga, yg penting tunjukkan kesungguhan dan keikhlasan dari hati dan bukannya hangat2 taik ayam yg mana kalo dah dapat dibiorkan je. HampehhhT.T)

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri. (Betul juge...xsame kelas pun kalo tgok gambar dia ramai2 mesti cari gmbar si dia dulu..hehehehe..)

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya! (Sudah tentu =)

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya. (Betul lah!)

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui. (Yup..hanya kwn yg betul2 rapat dan boleh aku percayae je baru aku cerita pape hal aku..tapi kalo xde sape2 tuh yg selalu menangis sorang2 tuh sebab pendam sendri. Whoopps!)

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik. (Tau xpe. Serabut je. Nak2 kalo lelaki tu lelaki yg dia minat, mmg sakit ati la gul tuh)

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi. (Totally agree)

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.. (Yup..)

27. Senjata wanita adalah airmata! (Untuk certain girl yg mengada2. Saye tak2-,.- mane de, i nangis kat belakang2 je..tapi kalo terkuar gak depan2 tuh mate i gatal masuk habuk=p)

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu. (Yup, surprise yg membahagiakan je..bukan surprise yg mengejutkan hati, jantung dan limpa..contohnye tetibe nk mintak breakup or tetibe nak g kuar jumpe ex='( )

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah… (Err...tak juga. Maybe ade certain2..)

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa. (Setujulah!).




So, buat jejaka2 hottzz diluar sana yang mahu memikat gadis yang terpahat dalam hati tu tunggu ape lagi??;) Selamat berjaya!


No comments:

Post a Comment

Monday, June 27, 2011

30 Tentang Wanita

Dulu aku suka copy nasihat2 daripada internet untuk dijadikan bahan bacaan tatkala buhsan. Yang ni aku tak ingat nak copy URL page yg aku ambik tapi rasanya da berlambak pun senarai 30 Tentang Wanita ni kalau searcg kat Google. Ok la, daripada berhabuk2 dalam external disc aku tuh, ape kate aku share gak kat sini.... Yang mana dah tau tu duk diam2 taw. Ehem. Ni untuk yang belum tahu lagi..Kat tepi tuhh aku bagi komen aku tentang pendapat aku kat fakta tu.Ehehehehe..

30 TENTANG WANITA




1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya. (Betul)

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf. (Betul)

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan). (Betul)

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain. (Betul)

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!! (Err...xmo komen, malu2)

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian. (Tak jugak...Kalo aku lah org puji xbertempat aku jadi naik menyampah ade la..tapi kalo puji betul i senyum lebar jek. Ehem.)

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja. (Betul)

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan. (Betul2)

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka. (Err..kadang2 ada betulnya..)

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna. (Sape yg suke org kate die tu xbergune??-,.-)

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita. (Ikut situasi.)

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut. (Hahahaha...betul kot-,.-)

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan. (Depends kepada jenis perwatakan girl la. Kalo aku, org senyum tuh bese r xde makne ape pon unless dari someone special. Ehem)

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam. (Ada baiknye macam ni untuk kenal hati pewot, jantung, limpa bla bla bla...)

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu. (Yup, tapi kalo aku xlayan langsung sebab takut orang tu mengharap dan aku mmg xbrapa pandai dan xsuka nak bagi alasan untuk tolak hati org takot depa sakit ati..takut sgt-,.-)

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya. (Betol2 *macam Upin Ipin)

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri! (Yup, baik tanya direct)

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal. (Hehehehe..Malu2 =”>)

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta. (Hahaha..xjuga, yg penting tunjukkan kesungguhan dan keikhlasan dari hati dan bukannya hangat2 taik ayam yg mana kalo dah dapat dibiorkan je. HampehhhT.T)

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri. (Betul juge...xsame kelas pun kalo tgok gambar dia ramai2 mesti cari gmbar si dia dulu..hehehehe..)

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya! (Sudah tentu =)

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya. (Betul lah!)

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui. (Yup..hanya kwn yg betul2 rapat dan boleh aku percayae je baru aku cerita pape hal aku..tapi kalo xde sape2 tuh yg selalu menangis sorang2 tuh sebab pendam sendri. Whoopps!)

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik. (Tau xpe. Serabut je. Nak2 kalo lelaki tu lelaki yg dia minat, mmg sakit ati la gul tuh)

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi. (Totally agree)

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.. (Yup..)

27. Senjata wanita adalah airmata! (Untuk certain girl yg mengada2. Saye tak2-,.- mane de, i nangis kat belakang2 je..tapi kalo terkuar gak depan2 tuh mate i gatal masuk habuk=p)

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu. (Yup, surprise yg membahagiakan je..bukan surprise yg mengejutkan hati, jantung dan limpa..contohnye tetibe nk mintak breakup or tetibe nak g kuar jumpe ex='( )

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah… (Err...tak juga. Maybe ade certain2..)

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa. (Setujulah!).




So, buat jejaka2 hottzz diluar sana yang mahu memikat gadis yang terpahat dalam hati tu tunggu ape lagi??;) Selamat berjaya!


No comments:

Post a Comment

Snag a button